Phonejoy Play Bluetooth Game Controller Review

Jag älskar att spela spel på konsoler. Jag minns faktiskt när jag var liten spelade jag redan NES-spel som var tillbaka på 80-talet. Nu när jag har vuxit upp spelar jag fortfarande spel men jag gör det på min mobila enhet på grund av mitt upptagna schema. Det bästa med att spela spel på en smartphone eller surfplatta är att du kan göra det när som helst och var som helst. Nackdelen med detta är att om du är van vid att spela med fysiska kontroller kan det beröringsbaserade kontrollsystemet ibland vara frustrerande.

Phonejoy's Play Bluetooth-spelkontroll som kommer att finnas tillgänglig på marknaden den kommande 8 april är en av de bästa lösningarna för att få fysiska spelknappar till vilken smartphone som helst. Det fungerar för Android-, iOS-, Windows-, Mac OS X- och Linux-plattformarna. Dess användning av en fjäderbelastad skjutmekanism gör att den kan passa de flesta smarttelefonmodeller med en skärm på upp till 6 tum. Det kan också användas på distans för att arbeta med surfplattor eller bärbara datorer.

Tekniska specifikationer

• DIMENSIONER : 3, 43 (h) x 4, 02 (w) x 1, 46 tum (d); 102 mm (w) x 87 mm (h) x 37 mm (d)
  • VIKT : 176 g
  • SPELKNAPPAR : Riktningsdyna, 2 analoga tummar, 4 axelknappar, 4 actionknappar
  • SYSTEMKNAPPAR : Start + bakåtknapp, invertera den analoga omkopplaren, strömbrytaren PÅ / AV
  • BATTERI : inbyggt uppladdningsbart Li-Ion-batteri 8h
  • SUPPORTED CONTROL MODES : HID Gamepad, TV / Android TV Navigation, HID keyboard, iCade
  • SUPPORTED ENHETSSTORLEK : upp till 6, 1 tum / 15, 5 cm
  • SYSTEMKRAV : Android 4.0 eller högre och Bluetooth 2.1+-kompatibel enhet (telefon eller surfplatta)
  • SUPPORTED VIEWING FORMATS : de flesta smarta Android-telefoner i liggande riktning, specifika surfplattor eller phablets kan endast användas i porträttläge.

Jag kunde få den här spelkontrollern med tillstånd av Phonejoy-grundaren Martin Kessler. Enheten levereras i en snygg brun låda som är full av användbar information. Det finns till och med en mätskala på ena sidan så att du bara kan placera din smartphone mot den för att se om den passar regulatorn.

Inuti lådan finns spelkontrollen, mikro-USB-kabeln, laddadapter, ljudadapter, mjuk påse och ett skyddande fodral. Det finns också den vanliga dokumentationen, klistermärken och ett tackkort.

Phonejoy Play-kontrollen har en fin känsla och vikt och har en ergonomisk design som gör den lämplig för användning under längre spelperioder. Knapparna har en fin taktil känsla och är gummierade ovanpå så att dina fingrar får god friktion.

Jag använde en LG Optimus L7 Series II-smarttelefon för att testa denna styrenhet. Det jag först gjorde var att ladda ner Phonejoy-appen från Google Play-butiken, vilket möjliggör enkel inställning mellan smarttelefonen och styrenheten. Processen att länka båda enheterna via Bluetooth är enkel eftersom allt du behöver göra är att följa instruktionerna på skärmen. En annan användbar funktion i hans app är att den visar över 150 spel som är kompatibla med Play-kontrollen. När du klickar på ett spel som du gillar skickas du till dess butikslänk till Google Play. På detta sätt behöver du inte manuellt söka efter de spel som är kompatibla med den här kontrollenheten.

Det första spelet som jag testade den här kontrollern var Super Mario Advance 4 med en Gameboy Advance-emulator. Detta spel designades ursprungligen för att köra på en GBA men har portats för att köras på Android-enheter. Det är ganska svårt att spela spelet med precision genom att använda pekskärmen på en smartphone, men med kontrollern blir det ganska enkelt. Jag kunde avsluta de första stegen utan att tappa liv.

Totalt sett är jag mycket nöjd med Phonejoy Play och skulle rekommendera den till alla som älskar att spela spel med sin mobila enhet. Om du är intresserad av att få den här enheten kan du gå över till Phonejoy-webbplatsen för att beställa den. Grundpaketet kostar $ 69, 90 medan det avancerade paketet kostar $ 79, 90.